Kippari testaa veneitä myöhäiseen syksyyn asti. Nyt vuorossa keularampilla varustettu alumiininen MAX 78 Cabin. Lisää veneestä Kipparin ensi vuoden numerossa! #kippariskipper #kipparilehti
Lue lisääMax 78 Cabin monikäyttövene on suomalaisen Alpo Pro Boatsin uutuus, joka satsaa kantokykyyn, toiminnallisuuteen ja helppouteen kelissä kuin kelissä. Raumalainen Alpo Pro Boats on erikoistunut rakentamaan alumiinisia monikäyttöveneitä. Alpon veneiden suunnittelun lähtökohtana on soveltuvuus vaativaan ammattikäyttöön, mutta ne sopivat myös monipuoliseen huvikäyttöön. Vuonna 2021 Alpo Pro Boats esitteli uuden ja edeltäjien tapaan katamaraanirunkoisen MAX-alumiiniveneen, johon kuuluu vain reilu vuosi julkaisun jälkeen neljä eri kokoluokkaa: 58, 68, 78 ja 98.
Lue lisääRaumalainen konepajayritys Alpo Pro Boats Oy tuo markkinoille uusia entistä järeämpiä yhteys- ja kuljetusveneitä. MAX monikäyttöveneet ovat 7,8- ja 9,8-metrisiä ja niitä voidaan käyttää vaativien lastien kuljettamiseen, kuten työkoneisiin tai rakennustarvikkeisiin.
Lue lisää täältäMitä tapahtuu, kun taide ja ponttoonivene lyövät kättä? – Kotimainen MAX sai kylkeensä Johanna Gullichsenin suunnitteleman kuosin MAX monikäyttöveneiden valikoima kasvaa 7,8- ja 9,8-metrisillä veneillä.
Lue lisääMAX monikäyttöveneiden mallisto laajenee – uudet mallit esitellään Helsingin Uivassa venenäyttelyssä
MAX monikäyttöveneet valmistaa raumalainen konepajayritys Alpo Pro Boats Oy. Yritys on pitkään toiminut Rauman telakan alihankkijana. Valmistus alkoi vuonna 2011. Venemallien kehittämiseen osallistuu lisäksi nykyinen omistaja, toimitusjohtaja Tomi Arvo, kokenut purjehtija ja moottoriveneilijä Marius Saikku sekä tiimi venesuunnittelun ammattilaisia
Lue lisääax on uusi kotimainen brändi, joka tavoittelee katamaraaniveneilleen laajaa ostajakuntaa. Seitsenmetrinen malli vakuutti tiloillaan ja todisti viihtyvänsä myös kuoppaisella merellä.
Lue lisääMAX 68 on raumalaisen telakan Alpo Pro Boatsin uutuus kaudelle 2021. Valmistaja lupaa katamaraanirunkoisen ison alumiiniveneen tarjoavan unohtumattoman veneilykokemuksen.Uusi katamaraanirunkoinen Max 68 soveltuu niin työ-, yhteysvene- kuin huvikäyttöön. Minkälaisia ominaisuuksia tämä karunnäköinen laite tarjoaa suomalaiselle veneilijälle?
Valmistajan mukaan katamaraanirunko vaikuttaa ajo-omainaisuuksiin positiivisesti. Veneen pitäisi olla erityisen vakaa jopa hieman kookkaammassa aallokossa ja yli 30 solmun nopeudella.
idä Saaristo Siistinä ry on saanut käyttöönsä uuden roskia keräävän aluksen, Roska-Roopen. Roska-Roopen teki raumalainen alumiiniveneiden valmistaja Alpo Pro Boats Oy.
Lue lisää täältäAlpo-malliston tuorein tulokas, 450, lienee kokoluokkansa tilavin avovene. Katamaraanirungon ansiosta vene on ylhäältä katsottuna kenkälaatikon mallinen – siis käytännössä yhtä leveä perästä lähes keulaan saakka. Laajan turkkitilan lisäksi ainakin heittokalastaja innostuu mahtavan kokoisesta keulakannesta, jolla on myös toinen tehtävä.
Lue lisääJokainen saareen rakentanut muistelee, ettei se ollut helppoa. Mökkiä varten kamppeita on kuskattu vene ääriään myöten täynnä. Kantamista ja nostelua on riittänyt. Hieman helpompaa taas on ollut niillä, joilla on saareen pääsy lautalla tai yhteysaluksella. Silloin on sentään voinut kuskata autolla, mönkijällä tai traktorilla kamppeet moottorivoimin jopa pihaan asti. Kätevä ratkaisu saaristotouhuamiseen on tietenkin oma pikku lautta! Sillä hoitaa tavaran ja maakulkuneuvojen kuskaukset aikatauluvapaasti ja niihinkin paikkoihin, joissa ei laivalaituria ole. Valmistajia ja ratkaisuja on monenlaisia. Isoimpia näihin erikoistuneita on raumalainen Alpo. Nimi tulee simppelisti sanoista ”alumiini” ja ”ponttooni”. He ovat 2010-luvulla valmistaneet jo muutamia kymmeniä tällaisia alumiiniponttooniveneitä. Kolmasosa on mennyt yrityksille työkäyttöön. Muut asiakkaat ovat olleet esimerkiksi mökkirakentajia ja kalastajia.
Lue lisää